.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قصه تکراری بی تفاوتی مسئولان استان ؛
برگه های تسویه در دستان کارگران کشت صنعت شمال
با برملا شدن جزییات اختلاس سه هزار میلیاردی که یکی از مهمترین پرونده های اقتصادی در طول سالیان اخیر بوده نام این شرکت نیز به نوعی با نام گروه امیر منصور آریا گره خورده و منجر به تعطیلی آن و بلاتکلیفی کارگران شده است.
برگه های تسویه در دستان کارگران کشت صنعت شمال


اختصاصی شمال نیوز
/ شرکت کشت و صنعت شمال با داشتن سابقه ای نزدیک به 35 سال و اشتغال نزدیک به 1000 نفر کارگر از شرکت های بزرگ استان مازندران در فعالیت های اقتصادی به شمار می رود.

در این شرکت با استفاده از دستگاههای مجهز به تکنولوژی پیشرفته و فن آوری اتوماتیک، روزانه نزدیک به 750 تن روغن از انواع دانه های روغنی مانند آفتابگردان،سویا،کلزا و پنبه دانه استحصال می گردید.

در ماه گذشته خبری مبنی بر خارج شدن این کارخانه از چرخه تولید و بلاتکلیفی کارکنان آن باعث برخی نگرانی ها در سطح استان شده است.این کارخانه سابقا" دولتی،که هم اکنون توسط بخش خصوصی مدیریت می شود در طول فعالیت خود توانسته بود ضمن تامین بازارهای داخلی در عرصه صادرات محصولات خود نیز موفق عمل نماید.

محصولات این کارخانه که در اوزان مختلف به بازار عرضه می شده، توانسته بود رضایتمندی مصرف کنندگان را تامین که نشان دهنده عزم جدی کارگران و مسئولین این کارخانه مهم اقتصادی در جهت تولید پایدار بوده است.

با برملا شدن جزییات اختلاس سه هزار میلیاردی که یکی از مهمترین پرونده های اقتصادی در طول سالیان اخیر بوده نام این شرکت نیز به نوعی با نام گروه امیر منصور آریا گره خورده و منجر به تعطیلی آن و بلاتکلیفی کارگران شده است.

در این میان خبرهای دریافتی حکایت از تسویه حساب دست اندرکاران کارخانه با کارگران آن داشته که با توجه به فعالیت برخی از کارگران به مدت بیش از بیست سال در این شرکت نگرانی های فراوانی را برای این افراد و خانواده های آنان ایجاد کرده است.

از سویی مسئولین ارشد استانی نیز جواب های مشخصی در خصوص وضعیت این کارخانه نداشته و به جای پاسخگویی شفاف عنوان می دارند که نهایت امر کارگران در قالب پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته و مشکلشان حل می شود.

شاید به زعم این مسئولین دادن بیمه بیکاری بصورت ظاهری در حل مشکلات این کارگران تاثیری بسیار کوچک داشته باشد اما آیا به ضررهای هنگفتی گه از بابت تعطیلی کارخانه در جهت ایجاد درآمدزایی منطقه و سهم استان در صادرات غیر نفتی شده دقت دارند؟

مسئولین امر تا کنون چه پیگیری هایی بابت به راه اندازی مجدد خط تولید کارخانه داشته و دستاورد آن چه بوده است؟آیا دلهره و ناراحتی که از منظر بیکار شدن کارکنان برای خانواده های آنان ایجاد شده مورد توجه مسئولین امر قرار گرفته است؟

علی ایحال انتظار از مسئولین استانی می رود در سالی که دولت متعهد به ایجاد 2/5 میلیون فرصت شغلی شده است با استفاده صحیح از تمامی منابع استانی و کشوری در حل مشکلات این کارخانه و راه اندازی مجدد آن به قید فوریت اقدام نموده تا شاهد پایداری تولیدات مهم و استراتژیک این کارخانه در استان مازندران همچون گذشته باشیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علي 28 دي 1390
كارخانه روغن كشي سواد كوه هم تازه به بهره برداري رسيد اعلام تعطيلي كرده !
و خيلي ها هم اونجا بيكار شدن .
نا شناس 28 دي 1390
آقای استاندار به داد این کارگران برسیدنگذارید سرنوشت ما سرنوشت کارخانه نساجی شود هرچندقابل قیاس نباشد..مسئولین به دادمان برسید.بافرستادن به بیمه بیکاری ودادن برگه تسویه حساب 2روز دیگر نگویید طبق قانون باشما تسویه شده شما رابه خیر ومارابه سلامت...مابه امیدبازگشایی کارخانه هستیم
نا شناس 28 دي 1390
هر دم از این باغ بری میرسد , تازه تر از تازه تری میرسد
هر روز شاهد رویدادهای اسف بار جدیدی هستیم و گلایه پیش , و از کسانی میکنیم که یا بی ربطند و یا فقط بفکر موقعیت خویشند که مبادا دست و پاگیر بالا دستان (روسای خود) شوند و به تبع ان تقلیل مقام یابند . و یا که مسئول هستندولی در توانشان نیست .
این ویروس بیکاری کم کم وارد شده و تکثیر یافته و بسرعت داره ایران شمول میشه . و اگر فریادرسی نجنبد ایران را بکام خود خواهد کشید با عواقبی قابل پیش بینی . و این بحران پیش رو هم مزید بر بی توجهی و اقدامات بهینه کارفرمایان شده . که توان تولید و رقابت را از انان گرفته .
رقابت شدید در تصاحب هرچه بیشتر کرسیهای مجلس در به کرسی نشاندن نظرات و تفکرات و عقایدو باورها و جدال در تصاحب قدرت اجرایی . و بفراموشی سپردن منافع ملت , نه ملی . چون ملی در کنار و وجود ملت معنا پیدا میکند . و هم چنین است که با شعارهای زیبایی چون دفاع از تمامیت ارضی جولانگاهها بوجود می اورند که مثل زمین فوتبالیست که بدون حضور بازیکنان و اجرای مسابقات , کسی انجا به تماشا نمینشیند . و این زمین با حضور تماشاچی و بازیکن معنا و جلوه پیدا میکند و غدم حضور هر کدام ,هر انگیزه ای را در دیگری از بین خواهد برد
و این قصه ای است ناتمام و تکراری که نه در حوصله میگنجد و نه در توان تایپ
در خاتمهباز هم چون عادت و باور همیشگی , پناه میبریم به خدای رحمان و به نعمتش شاکر و به حکمتش تسلیم و ووو خاوری
نا شناس 28 دي 1390
من خیلی متاسفم از گرداورندگان سایت شمال نیوز، حالا که کار از کار گذشته دارین به اصطلاح همدردی می کنید. بنده از کارکنان این شرکت بودم. حدود دو ماه قبل در همین سایت نسبت به تعطیلی کارخانه هشدار داده بودم. از شما بیشتر از اینها انتظار می رفت.بیکاری ناخواسته کارگران زحمتکش و بی پناه این کارخانه نتیجه سیاستهای نادرست دولتمردان ما در بخش حمایت از تولید کنندگان میباشد.
دانيال 28 دي 1390
آقاي شجاعي كجايي ببيني مردم سرزمين ساري و مياندرود چه مي كشند باز به عزل ونصب هاي خود ادامه بده تا بتوني راي بياري دوست عزيز ....بترس از اين مردم كه روز 12 اسفند .........روز مقابله با باند قدرت وثروته......
نا شناس 28 دي 1390
جناب آقای دکتر یوسف نژاد تو رو خدا به داد ما برس
فراز 1 بهمن 1390
واقعا بودن یا نبودن استاندار و نماینده ها تاثیری دارد. آیا ایشان اصلا میتوانند درک کنند تعطیلی یک کارخانه با این همه پرسنل یعنی چی؟ انهم در این شرایط سخت زندگی... آقایان خجالت بکشید... کی میتوانیم به داشتن یک استاندار افتخار کنیم... یهنی اینقدر بی اراده هستین...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.